Sabtu, 26 September 2009

27 September 2009 : Aku Terkenaaaa!!!!


Dengan namaMu Ya Allah, ku memulakan penulisan ini. Segala puji bagi Allah Tuhan sekalian 'alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad s.a.w merangkap utusan terakhir dan penutup sekalian Nabi.

Hari ini, 27 September 2009 bersamaan 8 Syawal 1430H, genaplah umurku 22 tahun. Tua dah ye...hehehe. Bersempena hari lahir ku ini, setelah jam sudah melepasi pukul 12.00 tghmalam, aku telah disurprisekan oleh sahabat2. Tengah syok2 layan citer raya depan laptop, tiba2 depa panggil p ruang tamu...

"abglong...meh la ke depan..potong kek ni haaa..awatnya x mau kluaq bilik...terharu kaaa.." kata syakir kepadaku.

Saje malas nk kluaq bilik sbb dh kantoi kek time depa nk bwk kluaq, padahal sebenarnye nk lari dari kene buh tepung atas kepala...hehehe.Perasaan...terharu..mmg terharu,depa ingat gak tarikh lahir aku bila, siap depa p tempah kek kt sorg akhwat lg, terima kasih la ye pd sape yg wat kek ni.

Kek pun dah terhidang depan mata. Sahabat2 pun dah kumpul untuk menunggu ku potong kek. Sesi untuk potong kek plak.Tiba2...jeng..jeng..jeng...(suspen la plak,hahaha) Din berlari dari dapur...bawak segenggam tepung p kt blakang aku buh atas kepala..argggghhhhhhhh.....punya la nk lari dari kene buh tepung...time2 aku x sedar berjaya gak din buh tepung kt aku, habis kepala, baju dan seluar putih kena tepung..hahaha...walau macam mana pun, perasaan gembira itu ada, dapat gak sambut hari lahir bersama sahabat2.

Bukan kek yang ku pinta, bukan hadiah yang ku mahu, yang paling penting..ingatan dan doa sahabat2..semoga kita semua berjaya di dunia dan akhirat. Semoga kita semua dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki. Dipermudahkan segala urusan.


kek ni walaupun sempoi, tp ianya pemberian yg bermakna dan bernilai bagiku.



tak sempat nak potong kek, kena dah tepung atas kepala, habis putih baju seluar kene tepung.



din..din...hg pekena aku nohh..siap la hg pasni,kena plak ngn aku time harijadi hg,hahaha..



sesi potong kek plak..



kek cokelat,ermmm...sedapnyerrrr....



interframe timeeeee....hehehe...



take 2, 1..2..3...smileeee....

Gembira dan terharu sungguh diri ini, dapat gak sambut hari lahir ku bersama sahabat2. Sebenarnya diorang ni yang rancang buat majlis n buat kek ni semua. Memang aku tak sangka dengan perancangan diorang ni. Apa2 pun, aku ucapkan terima kasih kepada yang terlibat, din, mie, syakir, kimi, pidaus, daud, anip, zarip dan alip...dan kpd ustazah yg wat kek tu,terima kasih gak ku ucapkan, dan tak lupa gak kepada siapa yg bg hadiah, terima kasih byk2, ingat gak korang kt hari lahir aku...semoga ikatan persahabatan ini terus berkekalan,amin.....

P/S: Kepada din..hang tunggu pembalasan aku nanti..hahaha, hang dah pekena aku lagi teruk dari kimi dan daud, nnti aku balas blk ngn teloq, siap la hg hahaha....

27 Sepetember / 8 Syawal 1430H.
Jam 4:02 AM.
Bait Muhafazah.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Maha Agung Tuhan Pencipta Keindahan Alam Copyright © 2008 Black Brown Pop Template by Ipiet's Blogger Template