Isnin, 4 Mei 2009

Kenangan bersamamu..


Assalamualaikum....

Waktu imtihan hampir tiba,jd skang ni duk la kt rumah mengurungkan diri dlm bilik untuk study..tp study ke??? haaa....ikut atas diri aok semua la,nk najah nk tak nak kne la study,bkn study krn imtihan tp study krn ilmu...dah sejam dua study trase letih plak,so...kne la rehat sekejap,sambil2 tgk ym kt pc (haaa..sempat lg tu nk chatting) imtihan dekat dah ni....

Bosan2 g pasang mp3...dengar plak lagu yg bertajuk (bersama semula) bila aku dgr lagu ni teringat kt mber2 sekeloh menengah (sma al-khairiah) byk kenangan aku bersama diorg waktu tu,mula la duk berkhayal kenang malaysia,hmmmmm....bila kenang balik kenangan dulu,kadangtu tergelak sendiri..ade kenangan manis dan ade kenangan pahit..byknya kenangan manis la time bersame ngn diorg.


Skang ni apelah yg diorg tgh wat ek,harap kornag semua dlm keadaan sihat hendaknya..member aku yg ade dlm gmbar ni - erman,razuan,aminuddin,zulkarnain,nazmi,sayuti,hidayat,sufian dan hafizullah amin,hakim (yg tgh amek gmbar)huhuhu...dan ade lg mber2 aku yg xde dlm gmbar ni,klu nk sebut mmg ramai,diorg ni mmg mber rapat aku time di sma khairiah dulu,siap duk 1 dorm lg (asobiyyah???)huhuhu...


Alamakkk....ade plak gmbar x syar'i kt cni,kang ade plak mulut2 manusia yg mengata kt blakang,haha...ni plak gmba diorg time reunion bacth (2000-2004) sma khairiah,mase ni aku xde kt malaysia,dah duk mesir time tu,tp bile tgk blk gmbar ni rase jelous pn ade...sbb xdpt join diorg dlm program reunion ni,yg ni bru sikit yg datang padahal rmi lg yg xdtg (lost contact) walaupun x semua yg hadir,tp nmpk meriah,paling kurang pun dpt berkumpul blk untuk eratkan lg hubungan persahabatan sesame kitaorg...kpd pengarah program:- "taun depan buat blk reunion,aku nk blk join korang,hehehe.."



Lepas habis di sma khairiah...amek plak STAM di kulliah al-lughah waddin as-sultan abu bakar pekan,dan gmbar kt atas tu gmbar budak kelas aku (kelas stam 2p) ada diantara mereka ni yg g mesir termasuk la aku,ada gak yg smbung blaja di U tempatan,dan ade gak yg nk kawin (belah akhwat) diorg senang ler...tggu org dtg msuk minang je...hehehe :)



Yang ni plak barisan tenaga pengajar kami di kulliah sultan abu bakar,yang bertanggungjawap mendidik dan mengajar kami ilmu,supaya kami menjadi org yg berguna kepada agama dan masyarakat...(Amin..Ya ALLAH) dan kerana usaha mereka yg tidak pernah putus,kami menjadi org yg berguna...terima kasih yg xterhingga buat tenaga pengajar kuliah STASAB krn tanpa kalian siapalah kami,hanya Tuhan saja yg dpt membalas jasa kalian..wahai guruku...(Amin...)



Yang ni plak gmba mber2 aku kt selangor (kmpung sg serdang) dlm gmbar :- redho,afiq,aku (moto 125z sport rim putih) ,hafiz,ashraf dan hashim (pki helmet merah,haha..) akmal (yg tgh amek gmba,hehe) kami bknnya mat rempit tau...rempit2 ni kitaorg xmain la..konvoi rmai2 bru syok...hahaha,ada lg mber sekampung yg xda dlm gmbar ni,byk gak kenangan aku bersama ngn diorg ni,diorg ni mber aku sejak sekolah rendah lg,time sekolah menengah aku pindah pahang,tp sahabat ttp sahabat,walaupun jauh dmata tp dekat dhati...harap korang sihat la hendaknya kt kampung tu..aminnn...

bak kate org,berkawan biar beribu,bercinta biar....????nk bercinta biarlah pas kawin,xleh couple2 ni hampir pd zina,hah..nape masuk bab couple ni plak,xleh kate lbh2 kang ade org pertikai plak :) so...bila nk berkawan tu,pilihlah kawan yg betul..bknnya crk kawan yg mkn kawan,bcoz..kawan ketawa mudah kita nk crk,kawan time kita berduka mmg sukar tuk dicari,bila dah berkawan tu,trimalah seadanya,krn die ttp kawan,teman dan sahabat kita,jgnlah krn kekurangan die,kita lari jauh pdnya..krn setiap insan ade kekurangannya...

dok syok ngelamun jauh kenangkn mber...tgk jam loceng dah dekat pkl 2 stngah pg waktu mesir,terpikir nk tdo ke nk study,ermmmmm....smbung study la,kate nk najah dlm imtihan,biarlah bersusah2 dulu,bersenang2 kemudian...kepada sahabat2 ku sekalian yg hampir yg sedang ataupun yg dah abis imtihan,moga2 kalian najah dlm imtihan....aminnn....minx diri tuk smbung study :) di akhiri dgn lafaz yg mulia...assalamualaikum....

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Maha Agung Tuhan Pencipta Keindahan Alam Copyright © 2008 Black Brown Pop Template by Ipiet's Blogger Template